Methoden

Methoden2018-08-28T12:20:33+00:00

Mijn methoden

Ik ben ervan overtuigd dat iedere mens geboren wordt met het recht op een gelukkig en liefdevol leven; in mijn optiek de hoogste menselijke waarden. Maar soms komen deze waarden in het gedrang door bijvoorbeeld opvoeding, ongewenste ervaringen in werk- of privésfeer of andere factoren. Dan blijven mensen in een kringetje ronddraaien: zolang je blijft doen wat je tot nu toe deed, blijf je ook steeds krijgen wat je tot nu toe kreeg.

Als therapeut, trainer en coach is het mijn taak en opdracht om je te helpen. Ik ben daarin slechts een instrument: ik help jou bij het (her)vinden en mobiliseren van de krachtbronnen die je van nature al in je hebt, om weer te kunnen kiezen voor een gelukkig en liefdevol leven. Ik maak daarbij gebruik van diverse methoden en instrumenten die zijn ontleend aan : ACT therapie, mindfulness, coaching, NLP en hypnose therapie

Ik werk vanuit:

Psychosociale therapie

Ik werk vanuit een psychosociale benadering. Wat wil zeggen dat jij als mens voor mijn centraal staat.
Met behulp van psychosociale therapie leer je om je gedachten, emoties en gedrag in samenhang te brengen met jouw situatie. De therapie is afgestemd op jouw hulpvraag. De nadruk ligt op de positieve mogelijkheden die jij als mens al in je hebt. Je leert jezelf daardoor beter kennen. Je reacties op en omgaan met stress en angst worden effectief. Klachten nemen zodoende af en je kunt snel zelf weer verder.

lees verder

Mindfulness en compassie

Een steeds gejaagder leven. Het moet allemaal snel, efficiënt en nog beter. Door onze prestatiemaatschappij, computers, TV, social media is de hoeveelheid prikkels die we moeten verwerken enorm toegenomen. Het maakt ook dat we steeds harder worden voor onszelf en is de belangrijkste oorzaak van stress en stress gerelateerde klachten. Mindfulness en (zelf) compassie zijn vaardigheden die je helpen om weer tot jezelf te komen, milder te zijn voor jezelf en geeft je handvatten om stress te verminderen.

lees verder

ACT
therapie

ACT leert je om een zachtaardige houding aan te nemen bij alles wat je voelt, denkt en ervaart. Tegelijkertijd ga je op weg om je doelen en dromen te verwezenlijken. Je ontwikkeld wat we noemen: ‘mentale flexibiliteit’. Deze flexibiliteit voorkomt dat je leven in het teken staat van de problemen die je tegenkomt op je pad. Het zorgt ervoor dat je een vitaal leven kan leiden. Acceptance en commitment therapie is effectief bewezen bij een diversiteit aan klachten zoals, burnout, angst en paniek klachten, slaapproblemen en depressie.

lees verder